Типи професій

Перш ніж обирати професію визнач, який тип професії тобі підходить. За типом легше обрати професію. Тип професій тісно повязаний  із певними   спеціальностями .

Перший тип «Людина-людина». Професії пов’язані

  • з навчанням, вихованням,
  • побутовим, торговим, медичним обслуговуванням,
  • інформуванням людей,
  • із управлінням та керівництвом людей чи колективів.

Це професії: учитель, екскурсовод, юрист, вихователь, лікар.

Найперша особливість професій цього типу полягає у взаємодії між людьми. Якщо не буде ладитись взаємодія, то і робота ладитись не буде.

Друга особливість – це кожна із професій вимагає якби подвійної підготовки: потрібно навчитись і вміти встановлювати та підтримувати контакти з людьми, розуміти їх, розумітись на їх особливостях; потрібно бути підготовленим у тій чи іншій галузі виробництва, науки, техніки, мистецтва тощо.

Очікується і вимагається від спеціаліста залишатись спокійним у будь-якій ситуації та вміти знайти вихід з неї, бути привітним, тактовним, уважним, здатним ставити себе на місце іншої людини, добре пам’ятати, тримати в пам’яті знання про особисті якості багатьох і різних людей, а також знаходити спільну мову з різними людьми.

Другий тип «Людина-техніка»

Це професії, праця яких спрямована на технічні об’єкти (машини, механізми, матеріали, види енергії). Галузі технічних об’єктів стосуються не лише механізми, але і тканини, пластмаса, харчова сировина, напівфабрикати. Це всі професії, які пов’язані з обслуговуванням техніки, ремонтом, встановленням та налагодженням, керуванням підйомних і транспортних засобів, професії виробництва й обробки металів, їх механічного складання та монтажу, професії пов’язані з монтажем, ремонтом різних споруд, конструкцій тощо: інженер-електрик, водій транспортних засобів, електрозварювальник, інженер-технолог, технік-технолог, інженер-механік, архітектор, будівельник.

Технічних об’єкти можуть бути точно виміряні, точно визначені за багатьма ознаками і при їх обробці, перетворені, переміщені чи оцінці очікується та вимагається від спеціаліста точність, визначеність дій. Оскільки технічні об’єкти часто від початку до кінця створені, створюються самою людиною і оскільки в світи техніки мало моральних обмежень, то є широкі можливості для новаторства, винахідництва, технічної творчості. У зв’язку з цим технічна фантазія, здатність з’єднати і роз’єднати технічні об’єкти та їх частини – важливі умови успіху в цій галузі

Другий тип «Людина-природа»

Професії, праця в яких спрямована на рослинні, тваринні організми та мікроорганізми. Це не означає, що спеціалісти цього типу професій не пов’язані з технікою, для них вона виступає засобом, а не основним предметом праці: мікробіолог, ветеринарний фельдшер, оператор інкубатора на птахофабриці, технік лісогосподарства, технік-гідроміліоратор, агроном-агрохімік, агроном із захисту рослин, агроном, зоотехнік, ветеринарний лікар, інженер лісогосподарства , інженер-технолог мікробіологічного виробництва тощо.

Тому важливо врахувати наступне, що особливість біологічних об’єктів праці полягає в тому, що вони складні, мінливі, нестандартні. Вони змінюються за своїми внутрішніми законами. І рослини, і тварини, і мікроорганізми живуть, ростуть і розвиваються (а також хворіють, гинуть) без всіляких вихідних. Спеціалісту потрібно не просто багато “тримати в голові”, але і подумки передбачити можливі зміни в об’єктах праці. Від спеціалісті вимагається ініціатива і самостійність у вирішенні конкретних трудових завдань. Важливі також дбайливість і далекоглядність, тому що багато які зміни в тваринних і рослинних організмах можуть бути безповоротними (рослини можуть зів’янути, загинути від шкідників, можуть масово гинути домашні тварини тощо). Змінні умови праці вимагають від спеціаліста творчих вирішень завдань, які виникли.

Четвертий тип «Людина-знакова система»

Професії, об’єктом праці яких є різні знаки: усна та писемна мови, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки, формули тощо.

Це професії: коректор, економіст, бібліограф, перекладач, історик, топограф,

картограф, програміст, контролер-касир, фінансист, документознавець, літературний редактор тощо.

В умовах сучасної культури велику роль відіграють знаки, які не мають винахідницької схожості з предметом, який означають (слова не схожі на предмети, про які йде мова, ноти не схожі на музику, гроші не схожі на товар, математичні формули, які описують та дозволяють визначити курс літака, не схожі на літак, ні на траєкторію його руху ).

Тому, щоб успішно тобі працювати за якоюсь із професії цього типу, потрібні особливі здібності занурюватись у світ сухих позначень, відволікатись від зовнішнього світу і сконцентруватись на тих відомостях, які несуть за собою ті чи інші знаки. Під час роботи зі знаками, як і при роботі з іншими реальностями, виникають завдання контролю, перевірки, звітності, обробки відомостей, а також завдання винаходження

П’ятий тип «Людина-художній образ»

Професії, праця яких пов’язана із художніми об’єктами чи умовами їх створення, тобто з винахідницькою, музикальною, літературно-художньою й акторською діяльністю:

художник, реставратор, изайнер, художник-декоратор, модельєр-конструктор, артист, актор, композитор, журналіст, фотограф, концертмейстер тощо.

Одна із особливостей цього типу професій полягає в тому, що значна частина трудових витрат спеціаліста залишається прихованою від стороннього спостерігача. Дані професії вимагають від спеціалістів художнього смаку, емоційності.

  1. Обговорення результатів тестування

1.Обговорення результатів самооцінки професійних інтересів і здібностей учнів (прізвища учнів закодовані, кожен із батьків має код для ознайомлення з результатами тестування своєї дитини)самооценки профессиональных интересов и способностей молодых и взрослых людей

Ресурс

http://ipress.ua/ljlive/10_naybilsh_zatrebuvanyh_profesiy_v_ukraini_v_nayblyzhchomu_maybutnomu_7916.html

 

Adblock
detector